20/01/2022

Επιστολή ΓΕΠΟΕΤ στον Πρωθυπουργό για τον αποκλεισμό των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων από τον νέο αναπτυξιακό νόμο.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Προς: κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη, Πρωθυπουργό

Θέμα: Αποκλεισμός των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων από τον νέο αναπτυξιακό νόμο και τα προγράμματα στήριξης – κίνητρα για αντικατάσταση του στόλου.

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να διαμαρτυρηθούμε εντόνως για τον αποκλεισμό των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων –με ΚΑΔ 49.39- αλλά και των τουριστικών γραφείων –με ΚΑΔ 79.11- από τον νέο αναπτυξιακό νόμο. Ειλικρινά αδυνατούμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό της Πολιτείας με το οποίο
εξαιρεθήκαμε. Οι επιχειρήσεις μας αποτελούν βασικό και αναπόσπαστο κρίκο της τουριστικής αλυσίδας και συνεπεία της δεκαετούς οικονομικής και υγειονομικής κρίσης οι επενδύσεις μας όλο αυτό το διάστημα εμφάνισαν σημαντική υστέρηση.

Έχουμε υποστεί σημαντική μείωση της αξίας των παγίων μας, ο στόλος των τουριστικών λεωφορείων της χώρας που κάποτε πρωτοστατούσε στην ΕΕ πλέον είναι γερασμένος, ξεπερασμένος και περιβαλλοντικά επιζήμιος. Χωρίς στήριξη από την Πολιτεία αδυνατούμε να αναβαθμίσουμε τις επιχειρήσεις μας ώστε
να ανταποκριθούμε στις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις των ξένων επισκεπτών μας που ζητούν υψηλότερες και πιο ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες. Αν όχι ο κλάδος των τουριστικών μεταφορών τότε ποιος θα έπρεπε να έχει προτεραιότητα στην στήριξη των επενδυτικών του σχεδίων και της λειτουργίας του που αποτελεί τον καθρέφτη της χώρας και την πρώτη εικόνα που αντικρύζουν οι πελάτες μας μόλις αποβιβαστούν από το αεροπλάνο;

Κύριε Πρωθυπουργέ, ζητούμε να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου των τουριστικών λεωφορείων όπως έχουν απλόχερα δοθεί σε ανταγωνιστικούς των τουριστικών λεωφορείων κλάδους και να ενταχθούν οι ΚΑΔ 49.39 και 79.11 στον νέο αναπτυξιακό νόμο, στο ΕΣΠΑ της νέας προγραμματικής περιόδου αλλά και σε όλα τα αναμενόμενα προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, καθώς ο κύκλος εργασιών μας τόσο το 2020 όσο
και το 2021 εμφάνισε τεράστια υστέρηση σε σχέση με το 2019 και ουσιαστικά υπολειτουργούμε.

Ο Πρόεδρος                                    Ο Γενικός Γραμματέας
Άρης Μαρίνης                                   Γεώργιος Τσοπανάς